Σύλλογος μεγάλος ΔΕΝ υπάρχει άλλος!

27 Ιουνίου 2010

Φρέιτας:«Ηρθα σε ομάδα winner»!

Συνέντευξη στη Goal...

-Τι φιλοσοφία θέλει να φέρει ο Κάρλος Φρέιτας στον Παναθηναϊκό;

«Ερχομαι στην Ελλάδα για να προσπαθήσω να βοηθήσω με τις ιδέες μου τον Παναθηναϊκό. Γνωρίζω πολύ καλά πως έχω έρθει σε μία ομάδα με νοοτροπία winner, που πέρυσι κέρδισε το νταμπλ στην Ελλάδα. Κι αυτό σημαίνει ότι ο Παναθηναϊκός έχει μία πολύ δυνατή ομάδα. Θεωρώ πως με τις ιδέες μου και τις εμπειρίες μου θα μπορέσω να προσθέσω κι εγώ κάτι, κυρίως στο πνεύμα νικητή της ομάδας μας».

-Ο Παναθηναϊκός είναι η πρώτη σας ομάδα εκτός Πορτογαλίας. Ποιος ήταν ο βασικός λόγος που σας οδήγησε να πείτε «ναι» προς την ελληνική ομάδα; Το πρότζεκτ; Οι φιλοδοξίες σας;

«Είναι μία μεγάλη, πολύ μεγάλη πρόκληση για μένα. Εμεινα πολλές σεζόν στη Σπόρτινγκ Λισσαβώνας, κέρδισα δύο πρωταθλήματα, τρία Κύπελλα, τρία Σούπερ Καπ, πήγαμε σε έναν τελικό του Κυπέλλου ΟΥΕΦΑ. Στην Μπράγκα κάναμε πέρυσι την καλύτερη σεζόν στην ιστορία του συλλόγου, τερματίζοντας δεύτεροι, ενώ κερδίσαμε και το Ιντερτότο. Ηθελα λοιπόν μία νέα πρόκληση. Ελπίζω να φτάσω στο κορυφαίο επίπεδο με τον Παναθηναϊκό. Από την άλλη έχω και μία προσωπική πρόκληση. Το πορτογαλικό ποδόσφαιρο, μέχρι τώρα, εξάγει μόνο ποδοσφαιριστές όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο Νάνι, ο Σιμάο και προπονητές, όπως ο Ζοσέ Μουρίνιο, ο Κάρλος Κεϊρόζ και ο Φερνάντο Σάντος, όχι όμως και τεχνικούς διευθυντές. Θέλω λοιπόν να γίνει μία πετυχημένη αρχή από εμένα και να έχω ένα πολύ καλό πέρασμα από τον Παναθηναϊκό...».

-Οι φίλοι του Παναθηναϊκού έχουν υψηλές απαιτήσεις και είναι δεδομένο πως επιθυμούν να δουν την ομάδα τους ξανά στην κορυφή τη νέα περίοδο. Σας αγχώνει αυτό;

«Μα είναι απολύτως λογικό να έχουν μεγάλες απαιτήσεις γιατί υποστηρίζουν μία πολύ μεγάλη ομάδα. Οχι, δεν με αγχώνει. Πάντα πρέπει να έχουμε απαιτήσεις από έναν σύλλογο όπως ο Παναθηναϊκός. Και στόχος μας είναι να κερδίζουμε, να πάρουμε πάλι τίτλους για να τους δώσουμε χαρά. Οταν δεν κερδίζουμε, να είστε σίγουροι πως ο πρώτος που δεν θα είναι χαρούμενος θα είμαι εγώ...».

-Νιώθετε ότι ξεκινάτε με πίεση; Διότι ήρθατε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, χρειάζεστε χρόνο προσαρμογής, όμως οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις της ομάδας... τρέχουν και θα πρέπει όλα να είναι έτοιμα πολύ σύντομα. Είναι αρκετός ο χρόνος;

«Ναι, είναι ικανοποιητικός. Γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει η λέξη πίεση σε ένα κλαμπ που πρωταγωνιστεί, γιατί δούλευα κάτω από μεγάλη πίεση και στη Σπόρτινγκ Λισσαβώνας και στην Μπράγκα. Η γνώμη μου είναι ότι σε μία τόσο μεγάλη ομάδα, όπως είναι ο Παναθηναϊκός, χρειαζόμαστε την πίεση. Γιατί έτσι μας βοηθάει να βελτιωνόμαστε και να μένουμε πάντα συγκεντρωμένοι στο στόχο μας».

«ΕΧΩ ΝΑ ΜΙΛΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΒΕΛΙΤΣ ΔΥΟΜΙΣΥ ΧΡΟΝΙΑ»

Ενα από τα θέματα που θίξαμε στον Κάρλος Φρέιτας αφορούσε την πληροφορία που ήθελε τον ίδιο να αποτελεί εισήγηση του Γιάσμινκο Βέλιτς προς τη διοίκηση του Παναθηναϊκού. Κάτι που ο Πορτογάλος, ωστόσο, διέψευσε κατηγορηματικά...

«Δεν έχει καμία αλήθεια αυτό που μου λέτε. Δεν ξέρω καν αν ο Βέλιτς μένει στην Ελλάδα... Εδώ μένει;».

-Ναι, τον περισσότερο καιρό μένει εδώ...

«Με τον Βέλιτς έχω να μιλήσω περίπου δυόμισι χρόνια. Από τον καιρό που ήμουν ακόμη τεχνικός διευθυντής της Σπόρτινγκ Λισσαβώνας και αυτός ήταν στον Παναθηναϊκό. Νομίζω ότι άλλος με πρότεινε στον Παναθηναϊκό κι αυτός δεν ήταν ο Βέλιτς...».

«ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΙΟΠΛΙΑ»

Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις από την ομάδα και τις εγκαταστάσεις της;

«Όλα είναι πολύ επαγγελματικά. Ο σύλλογος έχει εξαιρετικές εγκαταστάσεις και όλα τα μέσα που χρειάζονται για να φτάσει η ομάδα στην επιτυχία».

Η πρώτη σας εικόνα από τη γνωριμία σας με τον προπονητή του Παναθηναϊκού, τον Νίκο Νιόπλια;

«Πάρα πολύ καλή. Εχει εξαιρετικές γνώσεις γύρω από το ποδόσφαιρο και την προπονητική και πιστεύω ότι έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία...»

* Τον νέο τεχνικό διευθυντή του Παναθηναϊκού, μετέφερε στο αεροδρόμιο ο «αειθαλής» οδηγός του «τριφυλλιού», Δήμος, ο οποίος του εξιστόρησε μέχρι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ιστορίες από τη θητεία του Πάουλο Σόουζα, με τον οποίο ο Κάρλος Φρέιτας συνδέεται με φιλία χρόνων.